Marketingmanagers worden productiever met een PIM-systeem
Als marketingmanager wilt u uw klanten voor u winnen met origineel en doelgericht marketingmateriaal.
[VIDEO]: Hoe Joanna van Marketing catalogi realiseert in een oogwenk en zo eCommerce succes verzekerd
De uitdagingen van de marketingmanager met betrekking tot productgegevens
Vaak kost het u meer tijd om afzonderlijke productgegevens te verzamelen en te dubbelchecken, dan om goede marketingcampagnes te ontwikkelen, omdat de data uit meerdere systemen en databases moet komen.
Perfion is erop gericht om dit te veranderen en om productgegevens om te vormen van obstakel tot concurrentievoordeel.
Zo kan Perfion marketingmanagers helpen
Een enkele bron voor productinformatie
Update uw productgegevens dynamisch op al uw kanalen. Zo kunt u focussen op een snelle en doelgerichte communicatie met uw klanten, onafhankelijk van het formaat, het kanaal en de taal. Zonder dat u eraan hoeft te twijfelen of de productinformatie up-to-date is.
Eenvoudig E-commerce Management
U zorgt voor gedetailleerde en consistente productinformatie in uw webshop, terwijl u daarnaast minder tijd hoeft te besteden aan het beheren van productgegevens.
Inhoud van design scheiden
Door te werken met sjablonen, die automatisch worden bijgewerkt met de nieuwste productgegevens, wordt het eenvoudig om u te focussen op het design en alleen te updaten om de nieuwste productinformatie te krijgen.
Productie van catalogussen in de hoogste versnelling
Omdat er een enkele bron is voor productgegevens en de zekerheid van gesynchroniseerde en volledig bijgewerkte informatie, kunt u de productietijd van catalogussen verkorten tot enkele dagen in plaats van enkele maanden. U hoeft niet meer te wachten op productgegevens, maar u kunt de hele catalogus al ontwikkelen en de bijgewerkte productgegevens gebruiken, zodra die gereed zijn.
Snel op de markt
Het dynamische en gebruiksvriendelijke ontwerp maakt het u mogelijk om productgegevens, prijzen en de look & feel te updaten en om compleet nieuw materiaal, zoals een segmentbrochure, in slechts enkele uren in plaats van weken te ontwikkelen. Zo wordt het u mogelijk gemaakt om uw bedrijf te ondersteunen en te werken in een constant veranderende omgeving.
Communicatie via segmenten differentiëren
Differentieer uw doelgroepen: Aan de hand van content, lay-out en assortiment kunt u uw segmenten op maat bedienen, terwijl u er zeker van kunt zijn dat uw productinformatie up-to-date is.
Gelokaliseerde content beheren
Bedien uw markten in de plaatselijke taal en verlaag de drempel om nieuwe markten te betreden. Door productinformatie aan sjablonen met marketingmateriaal te koppelen, kunt u vertaalbureaus integreren in uw workflow en wordt het eenvoudiger om nieuwe talen toe te voegen en te beheren.
Gerelateerde blogberichten:
TEST:
Heeft u een PIM-systeem nodig?